Wie met huisstijl aan de slag gaat, krijgt onder andere te maken met drukkers, drukwerk en druktechniek.
Zodra je een bedrijf start en de huisstijl gaat lanceren, wil je zo snel mogelijk bekend worden.
In deze blog geef ik antwoord op 5 vaak gestelde vragen met betrekking tot huisstijl.
In deze blog bespreek ik 7 eigenschappen die een huisstijl praktisch maken.
Er bestaan nogal wat misverstanden over huisstijl, of op z’n minst zaken waar je misschien niet bij stilstaat.
Maak bewust wel of geen onderscheid tussen huisstijl en productidentiteit.
Hoe kun je op een objectievere manier de kwaliteit van een huisstijl beoordelen?
Er bestaan nogal wat misverstanden over huisstijl, of op z’n minst zaken waar je misschien niet bij stilstaat.
Je moet de impact van je huisstijl niet overdrijven, maar ook zeker niet onderschatten.
De komende tijd ga ik bloggen over Huisstijl, te beginnen met een definitie daarvan in deze blog.
Herkenbaar zijn betekent dat anderen een bepaald product direct met jou associëren.
Je bent bekent als je je hoofd overal zo vaak hebt laten zien, dat ze je herkennen.
Herkenbaarheid gaat soms ook over het vermogen een trend te zetten.
Herkenbaar zijn betekent ook, dat prospects en ambassadeurs zich bij je thuis voelen.
Beantwoorden aan het verwachtingspatroon is overzichtelijk, maar ook wat sufjes.
Herkenbaar zijn betekent dat je voldoet aan een verwachtingspatroon.
Als je het druk hebt, besteed je natuurlijk uit. Maar wat kun je eventueel zelf doen?
Als je zelf iets tekent, dan is het op jouw unieke manier en dus authentiek.
Als je denkt niet te kunnen tekenen, ga dan overtrekken!
Op de academie wordt de term handschrift synoniem gebruikt voor authenticiteit.
Het is niet alleen lekker om jezelf te zijn, het is ook nog eens in.
Pak een potlood, ga tekenen en creëer authentieke beelden.