Opdracht
Christa van der Wel heeft mij de opdracht gegeven een visuele identiteit te ontwikkelen voor haar nieuwe onderneming met de naam Nieuwe Wegen. Nieuwe Wegen is in feite de belofte van deze onderneming. Nieuwe Wegen is gelieerd aan HR Helden.
Waarom Nieuwe Wegen?
Er zijn veel mensen die niet gelukkig zijn in hun baan. Dit is niet goed voor de werknemer, niet goed voor zijn collega’s en niet goed voor het bedrijf. Nieuwe Wegen gelooft dat er voor iedereen werk is waar hij gelukkig van wordt en helpt (bedrijven met) door het coachen van werknemers die vastgeroest zitten, een andere richting op willen, geconfronteerd worden door een reorganisatie (ontslag) of voor zichzelf willen beginnen. Voor bedrijven betekent dit de meest gemotiveerde medewerker op de juiste plek (win-win) of hulp bij een outplacement traject naar een nieuwe job die wel past. Voor de coachee betekent dit een baan waarin hij zin heeft, waarvan hij energie krijgt, waarbij hij zijn talenten maximaal kan inzetten en waardoor hij gelukkig is. Hij heeft de regie over zijn (werkzame) leven.
Hoe doet Nieuwe Wegen dat?
Nieuwe Wegen heeft een uniek en fris programma. Nieuwe Wegen laat het de coachee zelf ontdekken en zelf actie nemen. In het programma laat Nieuwe Wegen de coachee zelf zijn talenten, drijfveren en voorkeuren ontdekken en van daaruit zelf een concreet plan maken voor de volgende loopbaanstap.
Wat doet Nieuwe Wegen dan?
Nieuwe Wegen doet aan loopbaancoaching in opdracht van de coachee zelf of van bedrijven.
Hoe onderscheidt Nieuwe Wegen zich?
Andere coachingsburo’s benaderen het vaak te serieus, saai en zakelijk. Er wordt niet gedacht in mogelijkheden maar in gebaande paden en standaard trajecten die in beton lijken gegoten. Nieuwe Wegen belooft een frissere methode. Het uitgangspunt is “waar wordt ik gelukkig van” en “hoe kan ik mijn talenten maximaal benutten” in plaats van “werken om je hypotheek te betalen”.