Visuele Identiteit
Met het plan om voor zichzelf te beginnen als interim HR Business Partner, had Heidi een visuele identiteit nodig, die ze door mij heeft laten verzorgen. Belangrijke waarden voor Heidi zijn: toegankelijkheid, betrouwbaarheid, vertrouwelijkheid, doelgerichtheid, pragmatische eenvoud en service-gerichtheid.
Menselijkheid
Heidi is een mensenfluisteraar in de meest zakelijke zin, dus niet het zweverige type. Na 17 jaar HRM ervaring in fast moving retail zet ze dit vermogen strategisch-tactisch in. Heidi maakt eerst de connectie, is instant likeable en bouwt zo relaties. Ze communiceert transparant, is toegankelijk en vertrouwelijk. In combinatie met een sterk geheugen voor details maakt ze ondertussen feilloos een scan van de sociale dynamiek binnen een bedrijf en voorspelt nauwkeurig wat mensen gaan doen. Ze heeft stijlflexibiliteit, kan zo met vrijwel iedereen door een deur, weet precies de juiste knoppen in te drukken om mensen positief te beïnvloeden. De menselijke kant van Heidi is obvious, dus hebben we gekozen om vooral haar zakelijke kant te benadrukken.
Zakelijkheid
Heidi houdt van service-gerichtheid. Ze heeft brede kennis en ervaring van HR en kent de business-needs. Daarom is ze op haar sterkst als ze in de front-linie van een sales en marketing gestuurde organisatie de behoeften vertaalt naar pragmatische en resultaatgerichte HR. De details moeten kloppen en daar wil ze de interne klant zo min mogelijk mee belasten. Ze wil vooral opleveren, omdat ze energie krijgt van mensen helpen. Ze gaat voor de perfecte voorzet. Moet het quick and dirty, dan kijkt ze later wel hoe ze de rimpels glad strijkt. Bijvoorbeeld eerst een high potential binnen halen en daarna het papierwerk i.p.v. andersom.
Marketing
De doelgroep die Heidi wil aanspreken is marketing gestuurd; nog belangrijker dus om dan zelf ook je marketing op orde te hebben. Als interim HR Business partner is Heidi zelf haar unieke product/dienst en haar bedrijf in één persoon. Daarom hebben we gekozen voor personal branding. Samen hebben we eerst een korte krachtige pitch geformuleerd: Heidi is een energieke en resultaatgerichte HR Business Partner (identiteit) en helpt op interim basis management binnen sales en marketing gestuurde organisaties (doelgroep), waar meer connectie tussen de organisatie en HR nodig is (probleem), door business needs te vertalen naar adequate HR (oplossing), zodat ze targets behalen (resultaat). We hebben steeds gestreefd naar ‘keep it short and simple’, dus korte en eenvoudige communicatie.