Herkenbaarheid #4 — Je doelgroep herkent een trendsetter in jou
Herkenbaarheid gaat soms ook over het vermogen een trend te zetten. Klanten herkennen dan in jou wat zij zouden willen zijn. Jij bent een trendsetter en ze willen je volgen. Dat klinkt allemaal heel theoretisch, maar dat hoeft het niet te zijn. Stel je doelgroep bestaat uit milieubewuste mensen, druk je uitingen dan bijvoorbeeld op gerecycled papier.
De drang om tot een groep te behoren kan zo groot zijn, dat mensen individuele kenmerken opgeven en vervangen met groepskenmerken. Apple krijgt het voor elkaar dat klanten zich met Apple identificeren en graag laten zien dat ze lid zijn van de groep Apple fanatics. Moeilijk, maar dus niet onmogelijk.
Je kunt je huisstijl het beste zo tijdloos mogelijk maken. Daarnaast moet er soms ook wel ruimte zijn om visuele trends te verwerken. In de modebranche is dit bijvoorbeeld belangrijk, maar in de advocatuur niet of nauwelijks.
Vond je deze post verhelderend? Deel hem met je vrienden! Wil je meer weten? Klik dan hier!