Opdracht
Dick van der Wel heeft mij ingeschakeld voor het ontwikkelen van een visuele identiteit van een nieuw bureau onder de naam HR Helden, dat zich volledig focust op Human Resources in de volle breedte. HR Helden komt voort uit van Van der Wel & Partners, dat in 2004 is opgericht door Dick en zijn vrouw Christa. Beiden hebben een indrukwekkend bestand opgebouwd van klanten als Coca Cola, KPN, Greenpeace, UMC Utrecht, Nuon, Pfizer, Bosch, Essent en ga zo maar door.
Waarom HR Helden?
HR Helden wil impact maken in (alle lagen van) organisaties. De naam HR Helden komt voort uit de overtuiging dat in iedere HR man/vrouw een Held zit. De HR Held is een overtuigende en relevante partner voor de business. Kwaliteit, pragmatisme en humor zijn daarbij kernwaarden voor HR Helden.
Hoe doet HR Helden dat?
HR Helden levert kwaliteit, door HR Helden in te zetten of door het potentieel in HR mensen en teams naar boven te halen. Het pragmatisme zit ‘m in het precies weten en kunnen leveren wat de business nodig heeft. HR Helden zitten goed in hun vel, door te weten wat ze in hun mars hebben. Op die manier hebben ze plezier in hun werk en stralen die energie uit naar hun omgeving. Dick wil zich onder andere onderscheiden met HR Helden door een beetje rebels te zijn en vooral met zichzelf de draak te steken. Er mag best meer gelachen worden.
Wat doet HR Helden dan?
Dick heeft altijd de wens gehad om een bureau te beginnen, dat zich puur richt op Human Resources (en alles uitsluit dat buiten het HR werkveld valt). Te denken valt aan activiteiten zoals Werving & Selectie van HR Managers, business partners en specialisten, HR interim management, individuele coaching van HR mensen en coaching van HR teams.