Reijer Groenveld van Contrive automatiseringsdiensten heeft mij gevraagd voor hem een visuele identiteit te maken. Ik heb gekozen voor een toegankelijk kleurenpallet, met blauw voor betrouwbaarheid en groen voor ‘ready to go’. Ook het lettertype Ubuntu is vriendelijk ‘rond’ in plaats van hoekig. Het beeldmerk combineert een computermuis met de krul als het symbool voor goed.
Social Visuals (op de site)
Met Social Adds bedoel ik plaatjes in combinatie met een korte pakkende zin of slogan, die je kunt inzetten als een advertentie in de sociale media Afhankelijk van waar je doelgroep zit, bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter of Pinterest. In plaats van te bloggen of content van anderen te delen, kun je dan regelmatig zo’n plaatje posten. Je kunt dit natuurlijk dan weer combineren met de mogelijkheden die LinkedIn of Facebook bieden om reclame te maken. In dit geval heb ik een stel Social Adds gemaakt om de website van Contrive van beeldmateriaal te voorzien. Door een pagina te delen in de sociale media, wordt automatisch een van de Social Adds gepost met een link naar Contrive, zodat er meer traffic ontstaat. De concepten voor de Social Adds hieronder (en de uitvoering natuurlijk) zijn door Beeldzaam verzorgd.