Opdracht
Marketingcommunicatie-professional Frits Dunnink vroeg mij om voor zijn activiteiten gericht op ondernemers in bijzonder bier een logo te ontwikkelen. Onder de merknaam Bierschrijver bundelt hij al zijn activiteiten als bier-journalist en -copywriter, merkenbouwer voor speciaalbier-brouwers en aspirerend biersommelier.
Frits spreekt bevlogen over de beleving van smaak, als het gaat om bijzonder, lekker bier maar ook goed voedsel. Zoals hij schrijft over het genot van eerlijke producten, smaakt naar meer. Daarmee beoogt hij mensen te inspireren die producten te proeven. Dit sluit aan op een toenemend verlangen van steeds meer consumenten om weer te weten wat ze eten. Dit geldt ook voor producenten van bier, die hun bier niet brouwen vanuit een zo groot mogelijk winstoogmerk, maar voor wie vakmanschap, aandacht, smaak en misschien ook wel zelfs duurzaamheid veel belangrijker is. Het is de droom van Frits om met zijn eigen vakmanschap deze ondernemers te helpen hun bedrijf tot bloei te laten komen. Daarbij draait het om beleving, emotie en een flinke scheut nostalgie.