Bij het opzetten van de nieuwe Bed and Breakfast Koningsvlinder vroeg de eigenaar mij een plan te bedenken voor de realisatie van de visuele identiteit (het merk Koningsvlinder) en visuele representatie (Het gewenste imago van Koningsvlinder, ofwel hoe wil Koningsvlinder gezien worden?). In normaal Nederlands komt dat neer op laten zien wat de B&B wil zijn voor haar gasten. De reden om dit te doen (communicatie-doelstelling) is natuurlijk attenderen (op het bestaan), uitnodigen en werven (van gasten), verleiden en overtuigen (om een kamer te huren), entertainen en binden (zodat gasten terugkomen).
Voor het concept waren de naam Koningsvlinder en de kernwoorden “beleving”, “gastvrijheid”, “luxe” en “service” van belang. Koningsvlinder wil niet zomaar een bed met ontbijt zijn, maar eentje met de uitstraling en service van een luxe 5 sterren hotel. De B&B is overigens vrij snel na opening al geclassificeerd met “5 tulpen” en scoort (nu) op booking.com gemiddeld 9,7 gebaseerd op 127 beoordelingen.